Tym razem do wygrania: Historie miłosne – Schmitt (wydanie kieszonkowe)

historie-milosne_eric-emmanuel-schmitt-99903494881_978-83-240-1681-5_600

CO ZROBIĆ, ŻEBY WYGRAĆ KSIĄŻKĘ? 

1. Oprócz standardowego “zgłaszam się” pod konkursowym postem, należy przedstawić swój ulubiony, miłosny cytat. Oczywiście do tekstu należy dodać również jego źródło.

2. Przy dodawaniu komentarza należy podać prawidłowy adres maila (nie trzeba go ujawniać, wystarczy, że zostanie podany przy wpisie).

3. Konkurs trwa od dzisiaj (14 września) do 28 września.

4. Wygrywa osoba, która przedstawi najciekawszą propozycję (tu niestety wybór takiej osoby podlega tylko i wyłącznie subiektywnej ocenie Cthulhu).

5. Zwycięzca zostanie ogłoszony 2 lub 3 października, a książka wysłana w terminie dwóch dni roboczych od czasu, kiedy poda swój adres.

POWODZENIA I MIŁEJ ZABAWY!

Written by Vicky

"We don't need a reason to help people"

21 comments

  1. Zgłaszam się!
    Jeden z moich ulubionych – „Wichrowe Wzgórza” Charlotte Bronte:

    ” – Gdzie ona jest? Nie tam – nie w niebie – i nie w piekle – więc gdzie? Powiedziałaś, że nic cię nie obchodzą moje cierpienia. Więc modlę się o jedno – i będę to powtarzał, póki mi język nie zesztywnieje – Catherine Earnshaw, obyś nie zaznała spoczynku, jak długo ja żyję! Powiedziałaś, że cię zabiłem – więc mnie nawiedzaj! Wszak ofiary prześladują swych zabójców. Wiem, że duchy zstępowały niegdyś na ziemię. Bądź ze mną zawsze – w jakiej chcesz postaci – doprowadź mnie do obłędu! Tylko nie zostawiaj mnie w tej otchłani, gdzie cię nie mogę znaleźć! Och, Boże! Tego się nie da wypowiedzieć! Nie mogę żyć bez mego życia! Nie mogę żyć bez mojej duszy! ”

    Poza tym lubię Schmitta, a tych opowiadań jeszcze nie czytałam :P

  2. Zgłaszam się!

    CYTAT:
    „Nic nie zatrzyma miłości: ni rygle, ni bramy.
    Przez wszystko przejdzie.
    Początku nie ma, od zawsze bije skrzydłami,
    I na wieki biła będzie”

    ` Matthias Claudius

  3. Zgłaszam sie!

    ” Kocham cię. Będę cię kochał do dnia, w którym umrę. A jeśli po tym jest jakieś życie, to wtedy też będę cię kochał”
    – „Miasto Szkła” Cassandra Clare

    Swoją droga polecam przeczytać cala trylogie ;) jest świetna.

  4. zgłaszam się ;)

    Z Listów do Marysieńki

    „Au camp, 25 VII [1665].
    Jedyna pociecho duszy i serca mego!
    Nie co dzień, ale co minuta rad bym się pytał o zdrowiu twoim,
    moja śliczna panno, bez której widzenia już ledwo żyć mogę; i
    lubo po łasce bożej i po twojej serca mego miłości nie mam nic
    na tym świecie nad honor milszego, tedy przyznać się, moja
    duszo, muszę, że mi i ten z ciężkością zatrzymać przyjdzie, jeśli
    inszego do widzenia prędkiego najśliczniejszej Jutrzenki nie
    będzie sposobu. Wierzę, że też nikt na świecie nade mnie tego nie
    uznał na sobie: kochać dziesięć lat z nieporównaną z ni z kim
    pasją, doczekać się szczęścia prawie niespodziewanego nigdy,
    odnieść zupełną nagrodę, mieć w posesji to, co jest
    nieporównanego ze wszystkim światem – i potem z tego się nie
    cieszyć i oddalać się, i upuszczać prawie z rąk skarb
    nieoszacowany, przy którym by się na wieki przykować potrzeba!”

  5. Zgłaszam się!

    „Miłość nie polega na tym, aby wzajemnie sobie się przyglądać, lecz aby patrzeć razem w tym samym kierunku.”

    Antoine de Saint-Exupéry – „Mały Książę”

  6. Zgłaszam się.

    Cytat:
    Przyjaciele i rodzina rozmawiali o pewnej niezwykłej kobiecie, której z jakiegoś tajemniczego powodu nie szczęści się w miłości. Ktoś, kto dobrze ją zna, powiedział, co następuje: “Ona pragnie tego, co niewielu potrafi dać. Pragnie rzeczy prostych. Mało kto potrafi jeszcze robić to co proste. Chce jeść kanapki z topionym serem, moczone w keczupie i podane na papierowym talerzyku, a nie obiad w luksusowej restauracji. Chce siedzieć na plaży o zachodzie słońca, a nie spędzać urlop w egzotycznych krajach. Otrzymywać skreśloną własnoręcznie kartkę z napisem: – Zależy mi na Tobie! – Zamiast jubilerskiego cacka kupionego przed trzema laty. Chce, abyś ją uczesał, nie posyłał na cały dzień do salonu piękności. Ona pragnie rzeczy jeszcze prostszych. Takich o których można by sądzić, że o nich zapomnieliśmy. Chce abyś spytał ją o zdanie, nim pocałujesz ją po raz pierwszy i drugi. Chce abyś trzymał ją za rękę, kiedy będziecie oglądać stare filmy na kanapie. Chce, abyś przy rozmowie patrzył na nią. Tak wielu z was, chłopaki, się myli. Wydaje wam się, że chodzi o to, gdzie ją zabierzecie, co jej kupicie na urodziny i Boże Narodzenie, wydaje wam się, że wystarczy rozszyfrować jej myśli. Wydaje wam się, że chodzi o to, abyście zostali jej najlepszym kochankiem, i o to, co sądzi o waszej karierze, przyjaciołach, rodzinie, wydaje wam się że chodzi o to wszystko, co nigdy nie będzie miało dla niej znaczenia. Nie ma nic przeciw temu, abyś wychodził z kumplami tak często, jak ci się podoba. Chce abyś cieszył się życiem. Możesz pracować poza domem i wyjeżdżać służbowo. Chce, abyś był szczęśliwy w pracy i odnosił sukcesy. Nie musisz być super kochankiem. Chce poznać twoje ciało i nauczyć się swojego. Od czasu do czasu możesz być zachłanny, egoistyczny i wymagający. Chce dojść z tobą do porozumienia. Chce w pełni wykorzystać dany wam czas. Czego ona chce? – ktoś zapytał. Chce tylko być kochana, po prostu. Tak samo jak kocha wszystko w swoim życiu. Nie kieruje się żadną skomplikowaną formułą. Wszystko pochodzi z serca. Chce, abyś ją kochał sercem. Jak dotąd jednak nikt jej tak nie kochał, bo ludzie poświęcają czas na rozmyślania i analizy, na robienie głupstw i wynajdywanie powodów, by nie kochać sercem.” Co rzekłszy, wstał i wyszedł. Nikt się nie odezwał.
    — JONATHAN CARROLL (Oko dnia)

    email: eyesOFsoul90@gmail.com

  7. Zgłaszam się.
    „Miłość cierpliwa jest,
    łaskawa jest.
    Miłość nie zazdrości,
    nie szuka poklasku,
    nie unosi się pychą;
    nie dopuszcza się bezwstydu,
    nie szuka swego,
    nie unosi się gniewem,
    nie pamięta złego;
    nie cieszy się z niesprawiedliwości,
    lecz współweseli się z prawdą.
    Wszystko znosi,
    wszystkiemu wierzy,
    we wszystkim pokłada nadzieję,
    wszystko przetrzyma.
    Miłość nigdy nie ustaje (…)”

    ~1 Kor 13,4-8

  8. Zgłaszam się
    yllla@interia.pl

    Nie mogę zdecydować się, który cytat bardziej lubię, więc wstawiam oba:

    „Wielka płomienna miłość wybuchająca niczym fajerwerek równie szybko gaśnie. Uczucie długo rozpalane, którego ogień jest wciąż troskliwie podtrzymywany, ma znacznie większe szanse na przetrwanie, dając przy tym więcej ciepła i czyniąc więcej dobrego. Jaka szkoda, że tylko długie i ciężkie życie może człowieka tego nauczyć.”

    Morag Prunty „Przepis na małżeństwo doskonałe”

    „Miłość – … – dla każdego oznacza coś innego. Miłość łamie i leczy serca. Miłość jest wiarą, obietnicą teraźniejszości, która staje się nadzieją na przyszłość. Miłość jest rytmem, rezonansem, pogłosem. Miłość jest niezgrabna i głupia, agresywna i prosta, i ma tak wiele nieokreślonych cech, że nigdy nie można jej wyrazić słowami. Miłość to życie.”

    R.J. Ellory „Cicha wiara w anioły”

  9. Lektura, która umilała mi dzieciństwo, wciąż jest obecna w moim życiu. Nie tylko dlatego, że teraz dzielę się nią z moimi siostrzeńcami, których od najmłodszych lat zachęcam do czytania. Obecnie -gdy jestem bardziej świadoma (czyt. starsza)- lepiej rozumiem jej sensy, potrafię dostrzec głębie i uniwersalizm niektórych przesłań. Jeden z moich ulubionych cytatów, który wrył mi się w serce grubą kreską i który jednocześnie traktuje o istocie miłości brzmi:

    „- A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? – spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. – Co wtedy? – Nic wielkiego. – zapewnił go Puchatek. – Posiedzę tu sobie i na Ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika…”

    (z: „Kubuś Puchatek” Alan Alexander Milne)

  10. Nie mam w prawdzie konkretnego cytatu, z książki ani z filmu. Ale na pewno znajdzie się coś z życia:

    „Każdy twój dotyk działa na mnie jak narkotyk,
    Kiedy jesteś blisko płonie we mnie wszystko,
    Gdy patrzę na Ciebie, słodko mi jak w niebie”

    ` Mig – Jej Dotyk (z lekką edycją, mojego chłopaka :))

  11. Zgłaszam się!:) Mam dużo ulubionych cytatów a o miłości to już w ogóle, ale chyba ten w tym momencie najbardziej do mnie przemawia:)
    „Zastanawiam się – rzekł – czy gwiazdy świecą po to żeby każdy mógł pewnego dnia znaleźć swoją?” Antoine de Saint-Exupéry – Mały Książę
    ilonka.kotek@gmail.com
    pozdrawiam;)

  12. Zgłaszam się!
    „W chwili, kiedy zastanawiasz się czy kogoś kochasz, przestałeś go już kochać na zawsze.” Carlos Ruiz Zafón z książki Cień wiatru
    Nie jestem fanką tej książki ale ten cytat to sama prawda.

  13. Zgłaszam się! ;)
    „Nie jestem wyjątkowy, co do tego nie mam wątpliwości. Jestem zwyczajnym człowiekiem o zwyczajnych myślach i wiodłem zwyczajne życie. Nikt nie postawił pomnika ku mej czci, a moje imię szybko pójdzie w zapomnienie, lecz kochałem – całym sercem i duszą – a to moim zdaniem wystarczająco dużo.”
    Nicholas Sparks – „Pamiętnik”

  14. Zgłaszam się! :)

    Cytat:
    „Wierzę, że im bardziej się kocha, tym więcej się czyni, gdyż miłości, która nie jest niczym więcej niż uczuciem, nie mógłbym nawet nazwać miłością”
    Vincent van Gogh

  15. Zgłaszam się!
    To zadanie to czysta przyjemność :)

    Mój ulubiony cytat pochodzi z książki „Pamiętniki Adama i Ewy” Marka Twaina… przezabawna lektura, polecam! :)
    „Nie kocham go dla jego inteligencji – nie, wcale nie dlatego.
    Nie należy winić go za rodzaj inteligencji, jaki posiada, gdyż sam go nie stworzył […]
    Nie kocham go z powodu jego subtelności ani pełnych wdzięku i delikatności manier. Nie, ma pod tym względem braki, lecz jest wystarczająco udany taki, jaki jest, i robi wciąż postępy.
    Nie kocham go z powodu jego zręczności – wcale nie dlatego. Przypuszczam, że jest zręczny, nie wiem tylko, dlaczego to przede mną ukrywa. […]
    Nie kocham go z powodu jego wykształcenia – nie, nie dlatego. Jest samoukiem i ma mnóstwo wiadomości nie całkiem zgodnych z rzeczywistością.
    Nie kocham go z powodu jego rycerskości – nie, nie dlatego. Nieraz krzyczy na mnie, lecz nie mam o to do niego pretensji, gdyż sądzę, iż jest to cechą jego płci, której przecież sam nie stworzył. […]
    Więc dlaczego go kocham? Sądzę, że jedynie dlatego, iż jest MĘŻCZYZNĄ.” ;D

  16. Zgłaszam się ;)

    „Człowiek, który nigdy nie doświadczył miłości do drugiego człowieka, może być szczęśliwy albo nieszczęśliwy, zadowolony albo niezadowolony, ale otrzymał on tylko niewielką część życia.”
    Margit Sandemo – „Ogród śmierci”

  17. Zgłaszam się!
    Widzę, że konkurencja postawiła na poważne cytaty z głęboką treścią. Ja jak zwykle muszę pozostawić po sobie coś oryginalnego, więc dzisiaj mój ulubiony miłosno-humorystyczny cytat:

    „-Nie zakochałeś się jeszcze we właściwiej osobie?
    -Niestety, moją jedyną miłością pozostaję ja sam.
    -Przynajmniej nie martwisz się odrzuceniem, chłopcze.
    -Niekoniecznie. Od czasu do czasu się odtrącam, żeby było ciekawiej.”
    Cassandra Clare „Miasto Kości”

  18. Zgłaszam się
    „A wie pan, co jest najlepsze w złamanym sercu? (…) Tak naprawdę można je złamać tylko raz. Reszta to ledwie zadrapania.” – „Gra Anioła” Zafon

  19. Zgłaszam się
    Cytaty z jednej z moich ulubionych książek ,,Delirium” – Lauren Oliver .
    Ten konkursowy:
    „Miłość – najbardziej zdradliwa choroba na świecie: zabija cię zarówno wtedy, kiedy cię omija, jak i wtedy, kiedy cię omija.
    Ale to nie dokładnie tak.
    To skazujący i skazany. To kat i ostrze. I ułaskawienie w ostatnich chwilach. Głęboki oddech, spojrzenie w niebo i westchnienie: dzięki Ci, Boże.
    Miłość – zabije cię, i jednocześnie ocali.”
    A ten poza konkursem, bo też go uwielbiam
    ” (…) znam pewien sekret . Możecie zbudować mury aż do nieba , a mnie i tak uda się nad nimi przefrunąć . Możecie mnie przygwoździć do ziemi tysiącami karabinów , a i tak stawię opór . I jest nas tutaj wielu , więcej niż wam się wydaje . Ludzi , którzy odmówili zejścia na ziemię . Ludzi , którzy kochają w świecie bez murów , kochają aż po nienawiść , aż po bunt , wbrew nadziei i bez lęku . K o c h a m C i ę . Pamiętaj . Tego nam nie odbiorą .”

Skomentuj

